onsdag

Egentid = Baktid

Gubben är i Karlshamn och lyssnar på Kent som besöker Östersjöfestivalen, Colin är hos sina kusiner och Milo somnade kl 18.15, kan det bli bättre för någon som älskar att baka???

Så mycket var det för den semestern utan bakning :)...det gick inte mer än 3-4 dagar förrän jag fick ryckningar i min bakgen (vet inte om det finns något som heter bakgen). Bakgenen - det rinner i mitt blod, jag tänker dagligen på bakning i alla möjliga former, och ja, jag till och med drömmer om bakning... HERREGUD! Inte trodde jag att det skulle vara så beroendeframkallande :) Jag kunde inte ens vara utan bakning i 4 dagar. Jag har en tårtbotten jag bara älskar, tyvärr blir den ju inte så hög men idag hade jag möjlighet att exprimentera. . Jag gjorde två dubbla satser för att se om resultatet blev bra. Började först i 26 cm form men jag har aldrig bakat i denna form tidigare så jag var ju  tvungen att dubbla satsen i en form jag brukar baka i, ca 24 eller mer exakt 24,5 cm.

Resultatet blev bra, men inte mer. Jag vill att bottnen ska bli runt 7-8 cm hög. Den vänstra 26 cm blev 5 cm hög och den högra 24,5 cm blev 6 cm hög. Jag undrar om jag vågar köra dubbel sats i 20 cm form :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar